13 Dagen Diet – Ontdek hoe je kunt afvallen in 13 dagen

13 Dagen Diet

Wil je er zo vlug mogelijk slank en strak uitzien en weet je niet hoe er aan beginnen?

Dan is het 13 dagen dieet iets voor jou.

Dit dieet kwam uit de VS naar hier overgewaaid en beloofd tot acht kilo gewichtsverlies afvalt in maar 13 dagen.

Maar hoe gezond is extreem afvallen en hoe zit het met het gevreesde jojo effect?

Streng dieet

Dit streng dieet moet je gedurende 13 dagen stipt volgen.

Het is bestemd voor diegenen die in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk kilo’s kwijt willen.

Je eet vooral verse groenten, vlees, eieren en zuivel, alles in beperkte mate. Je drinkt veel water, tussen de 2,5 en 4 liter per dag.

Koffie zonder melk en met een klontje suiker bij je ontbijt is toegestaan.

Je vetverbranding stimuleren

Besloot je dit dieet te volgen? Doe dat dan nooit langer dan…13 dagen.

Daarna eet je weer zoals voor dit dieet dat je vetverbranding zodanig verandert dat je na 13 dagen probleemloos kunt genieten van alle voeding.

Zelfs van suiker, brood, witte pasta en rijst, zoete tussendoortjes zoals snoep, koekjes, gebak en chips.

Tot vier jaar na het dieet zou er van het zo gevreesde jojo effect zelfs geen sprake zijn.

13 dagen dieet een crash dieet?

Gedurende de 13 dagen eet je opvallend weinig: minder dan 1000 calorieën per dag.

Dat doet je niet afvallen, integendeel. Je zult meer vet opslaan dan het te verbranden.

Het gaat hier dus om een typisch crash dieet.

Je kampt vlug met een tekort aan vitaminen, mineralen en voedingsvezels. De kans na het dieet de kilo’s er sneller weer aanvliegen dan je ze verloor blijft groot.

Afvallen moet aangenaam blijven en doe je niet door constant honger te lijden en caloriën te tellen.

Dat doe je alleen met een gezond eet- en leefpatroon met natuurlijke voeding en voldoende beweging.

En van dit laatste is er in het 13 dagen dieet ook geen sprake.

admin
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: