5 Afvaltips Om Af Te Vallen in 2019!

afvaltips voor 2019

Opzoek naar afvaltips om in 2019 af te vallen?

Vooral aan het eind van het jaar komen er allerlei goede voornemens in je op.

Over hoe je volgend jaar gezonder gaat leven.

Of het voornemen om minder geld uit te geven.

Maar afvallen prijkt vaak op het lijstje van verbeterpunten voor het komende jaar.

Maar met name over afvallen doen veel mythes de ronde.

Veel tips om af te vallen zijn niet gestoeld op wetenschappelijk bewijs.

Of helpen onvoldoende, waardoor het bekende jojo effect optreedt: je valt af, maar de kilo’s vliegen er daarna snel weer aan.

En daarna probeer je een alternatief dieet.

Een dieet dat ook maar even helpt. Frustrerend genoeg!

De tips hieronder helpen echt om blijvend af te vallen in 2019.

En helpen te voorkomen dat er een jojo effect optreedt en je terugvalt in oude eetgewoonten.

Doe er je voordeel mee en val ook succesvol af in 2019.

1. Vermijd het crash dieet

Wil je een jojo effect voorkomen, vermijd dan de zogenoemde crash diëten.

Dit zijn diëten van het type ‘ziekenhuisdieet‘.

Bij een crash dieet verlies je razendsnel veel gewicht door zeer stringent te lijnen.

Experts waarschuwen echter terecht voor het jojo effect van crash diëten.

Je houdt een crash dieet namelijk niet lang vol.

Tijdens dit soort diëten krijg je ook veel te weinig calorieën en belangrijke voedingsstoffen binnen.

Dit type diëten is ronduit slecht voor de gezondheid.

Ook niet onbelangrijk is dat het vaak tot jojo effecten leidt.

Na een crash dieet vliegen de calorieën er weer aan.

Logisch, want de stofwisseling en het metabolisme in het lichaam zijn ernstig ontregeld geraakt.

Door dit soort crash diëten kunnen er zelfs permanente eetproblemen en lichamelijke problemen ontstaan.

2. De 2de afvaltip: Maak gebruik van water

Een van de beste tips om op een natuurlijke manier calorieën kwijt te raken is door op een slimme manier water te gebruiken.

De bewering dat water helpt bij het afvallen klopt.

Vooral het drinken van meerdere glazen water vlak voor de maaltijd is effectief.

Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die een half uur voor het eten een halve liter water drinken 44 procent meer gewicht verliezen.

Ze krijgen minder calorieën binnen.

Belangrijk is vooral dat door het water drinken de stofwisseling tijdelijk met zo’n 24 tot 30 procent toeneemt.

Dit leidt tot de verbranding van extra calorieën.

3. Gebruik koffie en thee om af te vallen

Ten onrechte wordt koffie vaak in het verdomhoekje geplaatst vanwege de nadelen van cafeïne en suiker.

Maar dat is niet helemaal terecht.

Als je in beperkte mate koffie van goede kwaliteit drinkt, profiteer je van de voordelen.

Koffie zit vol antioxidanten, die helpen bij de stofwisseling.

De stofwisseling kan met koffie van 3 tot 11 procent toenemen.

En de verbranding zelfs tot 29 procent extra.

Maar één belangrijke tip: drink de koffie wel zwart. Dus geen suiker en melk erin, of in zeer beperkte mate.

Ook kruidenthee helpt bij het afvallen.

In deze thee zitten veel antioxidanten, die de verbranding opvoeren.

Deze antioxidanten worden catechinen genoemd en werken effectief synergetisch.

Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat mensen die kruidenthee in hun dieet opnemen eenvoudiger en constanter afvallen.

4. Bak regelmatig in kokosolie

Door de bestaande bak vetten te vervangen door kokosolie verbrandt je flink wat extra calorieën.

Dit komt door de middellange keten vetzuren in kokos.

Deze vetzuren verbranden beter en stillen het gevoel van honger.

Daardoor kun je minstens 250 extra calorieën per dag verbranden.

5. Vermijd voedsel met toegevoegde suikers

In veel voedselproducten, zelfs in specifieke dieetproducten, zijn toegevoegde suikers opgenomen.

Suikers die zijn toegevoegd zijn hoe dan ook desastreus als je wilt afvallen zonder in een jojo effect te vervallen als bij een crash dieet.

Hoe zit dit precies? Bijna al ons voedsel, ook zogenaamd gezond eten, zit boordevol met toelengde of toegevoegde suikers.

Lees daarom de etiketten van wat je koopt goed door.

Want van bijvoorbeeld glucose of fructose kom je niet alleen aan.

Ook loop je een sterk verhoogd risico op suikerziekte en vaatziekten.

Zo… Dit waren 5 afvaltips om in 2019 te gaan afvallen.

Maar de grootste uitdaging met afvallen is DOORZETTEN en niet OPGEVEN.

Wij wensen je heel veel succes met afvallen.

admin
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: