Alleen Groenten Eten om af te Vallen

groeten eten en afvallen

Veel mensen willen graag een paar kilootjes afvallen.

Om af te vallen, hanteren de meeste mensen een dieet.

Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die alleen maar groente eten om af te vallen.

Werkt dit en is dit een goed idee?

Groenten zijn gezond

Op zich is het vrij verstandig om veel groente te eten.

Groente bevatten veel vitamines en mineralen die het lichaam gezond en sterk houden.

Daarnaast bevatten groenten weinig calorieën, wat ervoor zorgt dat je er enorm veel van kunt eten.

Dit zorgt er weer voor dat je eigenlijk ‘onbeperkt’ kunt eten, je zult in ieder geval geen last krijgen van een hongergevoel.

Andere componenten

Toch is het niet geheel verstandig om alleen maar groenten te eten.

Je lichaam heeft immers ook vetten, eiwitten en koolhydraten nodig, dingen die weinig in groenten te vinden zijn.

Daarom is het goed om naast groenten ook andere componenten bij je dieet te betrekken. Eet bijvoorbeeld volkorenbrood, pasta en rijst.

Vergeet ook vooral een stukje vlees (vleesvervangers) of zuivel(vervangers) niet om het dieet compleet te maken.

Mag ik dan helemaal geen groente meer eten?

Veel groente eten tijdens een dieet wordt sterk aangeraden, omdat zij dus zo weinig calorieën bevatten en je snel een vol gevoel geven.

Toch heb je ook de andere componenten nodig, omdat je een groentendieet simpelweg niet lang volhoudt.

De kans op eetbuien is zo groter, waardoor je uiteindelijk je calorieëntekort er toch weer aan eet.

Toch kan je op een gemakkelijke en gezonde manier groenten toevoegen aan je dieet:

Groentesnack tijdens het afvallen

Wanneer je gedurende de dag veel en snel trek hebt, dan zijn groenten de ideale snack.

Je kunt vrijwel iedere groente snacken. Denk aan komkommer, tomaat, radijsjes enzovoort!

Je kunt eindeloos variëren en zo veel blijven snacken terwijl je toch afvalt.

Tijdens de maaltijd

Een probleem van veel mensen die willen afvallen is dat zij teveel calorieën eten.

Door meer groenten toe te voegen aan de maaltijd kan je een maaltijd groter maken, zonder dat deze veel calorierijker wordt.

Zo kan je wanneer je een pasta maakt, bijvoorbeeld meer groenten toevoegen.

Op deze manier kan je genieten van een groot bord pasta, terwijl je niet teveel calorieën binnenkrijgt.

admin
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: