10 Tips Om Dag Te Zeggen Tegen Je Love Handles!

Love Handles

Love handles zijn kwabjes huid die zich ter hoogte van je heupen bevinden.

Deze kwabjes worden gevormd door vetweefsel.

Niet zo mooi als je een wat strakkere broek aan hebt, maar ze hebben wel een functie.

Het vetweefsel houdt je warm als het koud is en je partner heeft iets om je aan vast te houden.

Toch, ondanks deze enorme voordelen, zijn de meeste mensen ze liever kwijt dan rijk.

Een lastige klus maar zeker niet onmogelijk…

1) Love Handles en Voeding

Gezond eten! Misschien wel de belangrijkste tip, want met alleen sporten ga je het niet redden.

Je zult ook iets aan je eetgewoontes moeten doen.

Het standaard verhaal: minder snacken/snoepen en meer gezonde producten eten.

Dus terughoudend met pasta, brood, aardappelen en rijst.

Richt je maaltijden op groenten, eiwitten, zuivel en fruit.

Zorg voor een goede balans en laat je desnoods begeleiden door een professional (diëtist bijvoorbeeld) om jezelf gezonde eetgewoontes aan te leren.

2) Bewegen

In het dagelijkse leven gewoon meer bewegen.

Minder snel met de auto of het OV, ga fietsen of lopen.

Beschouw die 10.000 stappen per dag als een minimum en niet als een doel op zich.

Heb je je nieuwe schoenen nog niet ingelopen?

Neem sneakers mee en ga in je lunchpauze een stukje snelwandelen.

Of houd er in ieder geval een beetje up-tempo in.

3) Drinken

Geen witte wijn of bier, maar water.

Of groene (of verse) thee zonder suiker (zoetje mag wel).

Veel water drinken helpt bij het afdrijven van afvalstoffen in je lichaam.

Ga je je eetpatroon omgooien en meer bewegen, dan komen die stoffen vrij en die moeten je lichaam uit.

En daarbij komt, als je veel drinkt moet je vaker plassen.

Je zult dus vaker naar het toilet moeten wandelen en zo beweeg je ook weer meer.

4) Cardio

Ondanks dat er veel artikelen te vinden zijn die cardio afraden, blijft het een goede warming-up.

Houd je hartslag rond de 140-160 slagen per minuut en je zit op een goede basis.

Je bloed gaat wat sneller stromen en je lichaam warmt zich op voor de echte training die gaat volgen.

Ook zal je hartslag in rust verbeteren. Gewoon omdat je lichaam in een betere conditie komt.

Je moet het alleen niet overdrijven. Te veel cardio is schadelijk.

Maar alles waar TE voor staat is niet okay. Behalve… juist ja: Tevreden.

5) Krachttraining

Een teamsport is leuk en uitdagend maar als je van je love handles af wilt komen, gaat een potje voetbal je niet helpen.

Ga krachttraining doen.

Richt je met name op buikspieroefeningen waarbij je de schuine buikspieren extra aandacht geeft.

Bijvoorbeeld crunches waarbij je de rechter elleboog naar je linker knie brengt.

En je linker elleboog naar je rechter knie.

Een iets makkelijkere oefening is een crunch waarbij beide knieën naar links liggen.

Gevolgd door dezelfde oefening maar dan met de knieën naar rechts.

6) Draaien

Heb je nog een ergens een hoelahoep liggen?

Haal ‘m van zolder en ga iedere dag een half uurtje hoelahoepen.

Niet in plaats van bewegen, cardio of sporten, maar gewoon er bij.

Je raakt niet alleen lekker los in de heupen, maar je zult zien dat je kwabjes steeds minder worden.

7) Relax!

Stress is een veelvoorkomend fenomeen. Helaas.

Zorg dat je het kwijt raakt want het is niet alleen slecht voor je psyche.

Langdurig stress hebben is funest voor je lichaam.

Het zorgt ervoor dat je lijf vasthoudt aan de vetcellen.

Je zult dus minder snel van je love handles afkomen als je continu in stress leeft.

Ga yoga doen of mediteren om van je stress af te komen.

8) Voldoende Slaap

Na al deze inspanningen (want de tips zijn op volgorde) is het van belang om je lichaam rust te gunnen.

De interne processen, dus ook het verbranden van vetweefsel, werken in de ruststand het meest optimaal.

Ook heeft je lichaam slaap nodig om te herstellen en op te laden.

9) love handles kwijtraken: Wees Gelukkig!

Zorg er voor dat je gelukkig bent.

Richt je op positiviteit in je leven.

Staar je niet blind op die love handles, maar kijk naar die mooie billen die er onder zitten.

Of die gave huid die je hebt.

Houd van jezelf en je eigen lichaam.

Weet dat je werkt aan die probleemzones en accepteer dat ze niet in drie maanden zijn ontstaan.

Ze zullen dus ook niet in drie maanden verdwenen zijn.

10) Heb Geduld

In navolging op tips 1 t/m 9… gun het tijd.

Zie de tips niet als een dieet of tijdelijke aanpassing.

Zie het als je nieuwe manier van doen.

Je lichaam zal gezonder zijn en je love handles zul je niet meer kunnen vinden.

Je zult misschien wel extra dikke truien moeten aanschaffen.

Om je warm te houden en zodat je partner toch nog iets kan vastpakken.

admin
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply: